Doorgaan naar inhoud
Lange levertijden? Niet op Showroombed.nl
Lange levertijden? Niet op Showroombed.nl

Veelgestelde Vragen

Als ik een bed “koop” via Showroombed.nl, wie is dan de verkoper?

Showroombed.nl brengt het aanbod van showroomproducten bij  slaapspeciaalzaken en geïnteresseerden bij elkaar. Als je een product op showroombed.nl hebt gevonden, kun je deze claimen. De winkel die het product aanbiedt zal vervolgens als eerste en enige contact met je opnemen. Zijn jullie het eens over de voorwaarden, dan sluit je de overeenkomst met de slaapspeciaalzaak. Showroombed.nl speelt hierin verder geen rol.

Is mijn reservering gratis?

Ja, je reservering kost niets.

Wat gebeurt er nadat ik heb gereserveerd?

Als je een product hebt gereserveerd, is deze op Showroombed.nl niet meer zichtbaar. De aanbiedende winkel neemt vervolgens contact met je op om één en ander verder af te stemmen. Bijvoorbeeld om af te spreken om in de winkel langs te komen of om een afleverafspraak in te plannen.

Momenteel zijn de slaapspeciaalzaken gesloten. Hoe kan ik het product bezichtigen?

Wanneer de slaapspeciaalzaak contact met u opneemt, kun je vragen of afspreken om een videocall te starten, zodat de medewerker je een goede impressie kan geven van het product. Ook een mogelijkheid is dat de slaapspeciaalzaak met het product naar je toe komt zodat je het thuis kunt beoordelen. Overleg met je slaapspecialist wat mogelijk is.

Zit er garantie op de producten die je kunt vinden op de website van Showroombed.nl

Ja, in nagenoeg alle gevallen heb je 2 jaar garantie op de jouw gekochte producten onverminderd de wettelijke garantie. Een Showroomproduct heeft al een tijdje in een winkel gestaan en kunnen soms beschadigd of vuil zijn, deze staan overigens altijd op de website vermeld. De reeds bij aankoop aanwezige onvolkomenheden vallen zijn uitgesloten van de garantie.

Voor meer informatie over de specifieke garantievoorwaarden van het product waarin jij geïnteresseerd bent, kun je stellen aan de aanbiedende slaapspeciaalzaak.

Zijn de genoemde prijzen op Showroombed.nl inclusief BTW?
Ja, alle genoemde  prijzen  zijn inclusief BTW

Kunnen de producten op Showroombed.nl bezorgd en gemonteerd worden?

De producten op Showroombed.nl zijn af showroom. In overleg met de slaapspeciaalzaak die het product  aanbiedt kan het matras, bed/ boxspring of kast tegen vergoeding bij je afgeleverd en geplaatst worden. De hoogte van deze aflever en montagekosten zijn afhankelijk van de afstand en de complexiteit van de montage.

Wanneer moet ik betalen wanneer ik een product op Showroombed.nl koop ?
Nadat je op Showroombed.nl een product hebt geclaimd, zal de slaapspeciaalzaak contact met je opnemen. Komen jullie tot overeenstemming, dan betaal je volgens de algemene verkoopvoorwaarden van de betreffende slaapspeciaalzaak.

Kan een showroombed of boxspring nog worden aangepast ?
In principe is het product niet aan te passen, je koopt namelijk wat in de showroom staat.. Echter, is sommige gevallen is het mogelijk om verwisselbare onderdelen zoals bijvoorbeeld een bedbodem of type matras te kunnen wijzigen. Vaak wel tegen een meerprijs. De slaapspecialist kan je hier antwoord op geven geven.

Kan ik nog onderhandelen over de prijs ?
De prijzen op de website zijn scherp en door de betreffende slaapspeciaalzaak zeer nauwkeurig bepaald. Wanneer je een afspraak maakt voor een bezichtiging kun je  natuurlijk altijd in de in overleg met de slaapspeciaalzaak een reëel bod doen.

Ik heb een product geclaimd en de slaapspeciaalzaak heeft na 2 dagen nog steeds geen contact opgenomen?
Bel in dit soort gevallen met showroombed.nl, het nummer kun je vinden op Showroombed.nl. of een  mail sturen naar info@showroombed.nl

Belangrijk: claims ingediend op zaterdag, zondag of maandag, worden regelmatig pas dinsdag behandeld (dit heeft te maken met het feit dat veel slaapspeciaalzaken op zondag en maandag gesloten zijn.

Zijn de Showroomproducten per direct beschikbaar ?
Ja, in veruit de meeste gevallen zijn de producten op de Showroombed.nl zeer snel leverbaar